En liste om livet

Og hvorfor jeg ikke jobber i Vink

Hei! Denne vinteren (som jo har vært 300 år lang) har jeg jobbet og skrevet, blant annet i avisen, og det er som å blogge men for penger. Men jeg har ikke glemt dere! Kicker igang med en liste lånt av Linn Strømsborg, som hun har fra Ellen Strömberg og Flora. Hei skål!

Bästa mikromaten: 
Risengrynsgrøt. Eller alle ting som er varme, egentlig.

Favoritförort: 
Jeg vet ikke om jeg har noen favoritt av forsteder? Er ikke så glad i forsteder, liker sentrum.

Fikar gärna på: 
Ender ofte på Kaffebrenneriet. Standard er sjokolade-tebrødet og appelsinjus, ev med quichen hvis jeg er sulten.

Bästa lunchställe: 
Føler meg ubrukelig på sånne ting. Spiser lunsj i kantinen på jobb og koser meg med det, liksom. Ser på folka i Vink og tenker på at jeg er altfor ukul til å jobbe med sånt, jeg bare liker mat.

Favoritdrink: 
Jeg er glad i drinker! Tar ofte det hvis jeg er ute, kan sitte og sippe i timevis. Liker Hugo, men den har de ikke så ofte, prøver gjerne noe spennende, gjerne med hyll og gjerne alkoholfritt. Fjellbekk er også god, alt med gin liker jeg.

Bästa fyllekäket: 
Kebab, falafel eller burger. Men all mat er god (jajaja jeg har uansett gitt opp å søke i Vink). Elsker å komme hjem sent, smøre meg en skive nugatti eller ta en banan eller noe potetgullrester og tenke litt på livet før jeg legger meg.

Lyssnar på: 
Siste uken ekstremt mye Lillebjørn Nilsen, og så den nye platen til Frida Ånnevik.

Bästa förfestmusiken: 
Liker å synge med til musikken, jeg. Karaoke! Gjerne Abba, Whitney eller noe i Akerselva kvinnekor som vi hyler ut.

Bästa promenad: 
åh, her har jeg mange. Jeg elsker å gå i St Hanshaugen-parken i alle årstider, men liker å gå nye steder. Blir alltid lykkelig i toppen av Telthusbakken og utsikten fra Kjærlighetsstien. Se på fine hus i Homansbyen, vandre på Kampen, gå Akerselva, Vår Frelsers gravlund går jeg aldri lei.

Senaste Stockholmsupptäckt:
Jeg kan ikke så mye om Stockholm, selv om jeg liker byen. Elsker Junibacken, men det er mange år siden jeg oppdaget det!

I Oslo oppdager jeg hele tiden nye ting på lavt nivå, en fasadedekorasjon der, en gravstein her, et morsomt bilskilt, etc. Men jeg er ALDRI den du skal gå til for å få det siste om denne byen 😂

Senaste föreställning: 
To ganger Moulin Rouge

Senaste utställning: 
På Folkemuseet i romjulen, hele steder er jo en utstilling, men ble med på omvisning om 1700-tallets borgerskap, og det er alltid interessant å få vite noe nytt.

Favoritlyxartikel: 
Badebomber

Dricksprocent: 
Hm, tenker ikke ofte over det, men jeg liker vin. Liker også dessertvin. Og brus. Varierer vel et sted mellom 0 og 20 da.

Senaste fyndet:
Holdt foredrag i Skien og spiste med Madeleine etterpå. Så snublet vi over en vintage-butikk som akkurat hadde åpnet. Kjøpte to Løvenes konge-t-skjorter og en kjole som Madeleine sa «Denne burde du prøve» og jeg sa «ha ha no way jeg kommer til å se ut som mormor», men så prøvde jeg den på, og jeg ser ikke ut som mormor (men hun ville elsket den)

Användbar pryl: 
Altså dings som kan brukes til noe? Hm. Er glad i leselampen min; den kan festes på bøker og lades.

Återvinner: 
Ja, men jeg kan være litt lat iblant. Har vært på gjenvinningsstasjonen og sett hvordan alt sorteres! Det var ekstremt gøy å se!

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: 
Hører på musikk og leser. Men det er ikke egentlig «få tiden til å gå», det er mer «største gleden i dette jordiske liv».

Senast gnolade: 
Det betyr «gaule», fant Linn ut, og det er bare noen timer siden jeg sang Let it be mens jeg ryddet boden.

Spelar: 
Dice Wars, FreeCell, Bejeweled. Andre spill kommer og går, jeg kan ikke spille Candy Crush (blir hekta), men lignende spill som 1010 og Bubbleshooter.

Äter lyxmiddag på:
Det er ikke noe for meg. Min beste luksus er digg indisk mat, og ta både brød og papadums og mango lassi og alt.

Mode jag aldrig vill se igen: 
Jeg synes så lave bukser at du ser halve tissen er grusomt, men så lenge jeg kan få slippe, skal jo folk få lov. Det er så rart med de tingene som er tilbake nå. Moon boots liksom! Men jeg håper egentlig vi slipper «heroin Chic» hvor tynn kropp i seg selv var mote. Først og fremst heia mote som er klær og hårklipp og sko og vesker og ting som kan byttes ut og kjøpes. Så kan folka inni være seg selv på forskjellige måter.