• Brevvenner
  • Posts
  • Gullpokaler, champagne og Sigvart Dagsland

Gullpokaler, champagne og Sigvart Dagsland

For en uke

Kjære brevvenn!

Det er bedre å være dum enn slem – Lobelia i Kristiania Magiske Tivoli Theater

Jeg tar for få bilder til å være influenser. Men nå har jeg jo fått meg deg som brevvenn! Så forrige uke prøvde jeg å være ⋆ ˚。⋆୨୧˚bloggete ⋆ ˚。⋆୨୧˚

Se for eksempel over! Da hadde jeg akkurat skrevet det forrige brevet til dere og gikk til mitt happy place. Der var det MAGISK.

Her er laget mitt (Beyoncé Knowless) som speiler seg i pokalen for NM i litteratur-quiz. Vi kom på femte plass. Det er vi meget fornøyd med, men vi lever fortsatt på andreplassen vår fra 2018. Neste år!

Litteraturhuset har tatt dette bildet. Jeg fikk det ikke med meg, jeg er som dere ser: OPPTATT med å quizze. Tror egentlig bare jeg ser på at Linn er genial, så vidt jeg husker.

Før norgesmesterskapet tok jeg en miniliten afterwork for å feire at Kjæreste på prøve av ⋆ ˚。⋆୨୧˚ Mari Grydeland ⋆ ˚。⋆୨୧˚ fikk femmer i Dagbladet. Og at desember finnes og at vi lever etc. Anbefaler bok til alle dere som liker, vel. Bøker. Bøker er bra.

Apropos bøker! I helgen kjøpte vi alle julepresangene våre på Per Magnussen bokhandel på St. Hanshaugen. Det ble en solid dose, og jeg ba om å få det pakket inn. Da ble jeg pittelitt deprimerad mens jeg sto der og så hva alle andre kjøpte. Reflekser, leker, Egner-bøker, tegneutstyr, sukk.

Så kom en eldre mann. "Har dere Solvej Balle? Har dere Kvit norsk mann? Har dere Skinnende døde?"

Tre bøker jeg ønsker meg til jul, den siste har jeg lest. Det løftet dagen.

Dette er meg som friker ut! Her satt jeg på kafé, og så kom SIGVART og satte seg ned ved siden av meg. Sigvart Dagsland og Karoline Krüger! Jeg satt og hørte på jule-cd-en deres. Så jeg måtte si at jeg hørte på den, og de var søte og jeg tok på meg mine støyreduserende øretelefoner og prøvde å ikke bare tenke på hvem som satt ved siden av meg. Ganske fornøyd med at jeg klarte å beherske meg fra å si JEG ELSKER DEG SIGVART DAGSLAND.

Men jeg klarte det. Oppførte meg ca. som normalt menneske.

Inviterte tidligere klassisk-korister til sangkveld? Hadde så bra? Fortsatt litt høy på alt? Ah!

Nå er det kveld. Sigurd ser en film, og jeg fordyper meg i Hanna Kvanmo. Denne gangen fortalte jeg faktisk mannen ved siden av meg at jeg elsket ham. Og det ble ikke kleint. <3

Kooz og klemz fra Kriztin