Hei, min nye brevvenn!

Alle må begynne et sted

Jeg hadde besøk av noen som sa det var fint hjemme hos meg. «Ja, du burde sjekke interiørbloggen min», lo jeg mens jeg kokte te.

«Har du interiørblogg, Kristin?»

Jeg så rundt meg.

«Er det ikke ganske åpenbart at jeg er en sånn som ikke har interiørblogg? Det var en vits!»

«Nei, altså …»

Noen dager senere skulle jeg ut i sosial sammenheng, og da tenkte jeg på at jeg ikke har moteblogg heller. Jeg hadde på meg en kjole kjøpt på danskebåten, en kåpe arvet av farmor, bustete hår fra badstu og fjordbad, en Hufsa-stor regnfrakk i neongrønt for å synes i trafikken.

Dette er ingen mote- eller interiørblogg. Jeg er ikke god på de tingene. Og det er helt fint.

Men jeg liker andre ting. Og nå går jeg til psykolog fordi ting har blitt rotete oppi der (eller rettere sagt: psykologen har gjort meg obs på at det alltid var rotete på loftet, bare at jeg hadde stengt døren og kastet nøkkelen, så nå leter vi etter den nøkkelen sammen).

Men jeg liker bøker, jeg liker å bade. Jeg liker å blogge, men jeg har glemt litt hvordan. Velkommen til forsøket mitt på å prøve igjen.