Hej, ni!

Et øyeblikk

Denne uken døde Georg Riedel, en svensk jazzzmusiker jeg har stor sans for, særlig for “Jazz på svenska” og Astrid Lindgren-sangene hans. Det er lite som slår Tommy Körbergs versjon av “Fattig bonddräng”, men Emil Svanängen leverte en ny favorittversjon i fjor. Hør på den.

Dette er et av mine favorittalbumer:

I dag er det siste dag av denne skrivepermisjonen! Jeg ble ganske sliten, ble det. Har ligget noe strakt ut i seng også, men 7 pinneshows, førsteutkast av stein-boken, arrangere en baby-shower og barnebursdager og treffe gode venner og trene … eh, ja. Litt for mye.

Nå på morgenkvisten har jeg skrevet førsteutkastet til en lørdagsspalte i Aftenposten. Det var digg å få gjort. Når det finnes et førsteutkast, slapper jeg av mye mer. Det er forresten et skrivetips hvis du vil skrive: Bare skriv. Få det ut. Så kan du være streng og usikker og tenke på helheten i de neste rundene. Men få det ut.

Og til sist, så står vi der ved himmelens port.

-kst