Hyttetryne på nasjonaldekkende tv

Fikk Twist

I går ringte en researcher fra NRK. Min første tanke - som det dessverre alltid er blitt nå - er «Kongen er død».

Det er han ikke! Men kronprinsen fyller 50 år i dag. Vil du komme og prate litt på Dagsnytt 18 om det? Jo, det kan jeg, og jeg tar faktisk turen inn fra hytta. Passet med en liten spontan fest og få en natt alene i leiligheten.

Så i dag lå jeg på stranden og leste og nøt hyttesommeren. Først da jeg kom til Majorstuen så jeg hvor rød jeg var. Jeg ørna inn på en butikk og dro desperat med meg noe som skulle hjelpe. Jess, nå så jeg både rød og klissete ut. Først hadde jeg tenkt at jeg måtte være hjemom for å skifte, for at jeg ikke skulle gå uten bh på Dagsnytt 18, men så tenkte jeg «Hvis Norge ikke tåler dette hyttetrynet, da kan det være det samme.»

Men jeg var bedt på fest, så jeg rasket med meg to sider fra butikken. Så jeg følte meg under middels profesjonell der jeg satt i sofaen og spiste tre twist og småsnakket med de andre.

Men det gikk bra, tror jeg, og nå går jeg til Sandaker for å drikke to sider med hyggelige folk, og jeg leser «Burgess boys» av Elizabeth Strout, og den er vidunderlig. Jeg leste jo Lucy Barton-kvartetten hennes og ble frelst. Så sa Therese at Burgess Boys er den neste man bør lese da, og så blir det Olive Kitteridge. For en vidunderlig fest det er å oppdage en ny favoritt-forfatter og at hun har skrevet mange bøker og holder på å skrive flere. Det er lykken. Og å gå en av Oslos beste gangveier (den skjulte perlen Turvei B9 bak Vestre Aker, Ullevål og til Voldsløkka) og skrive til dere.

kooz og klemz