• Brevvenner
  • Posts
  • Morsomme og fascinerende greier som finnes

Morsomme og fascinerende greier som finnes

Internett strikes back

Kjære brevvenn!

Takk til alle som har sendt kjærleik til 14 år gamle Kriztin. Og forrige brev (det om nei, dere vet) kom det flere gode tilbakemeldinger på. Her er to fine refleksjoner:

Det å si nei, både til gøye og ikke fullt så gøye ting er noe av det kjipeste med å bli en voksnere voksen. Den voksne som på den harde måten lærer seg å måtte ta på egen maske først, for i det hele tatt å ha en sjanse til å hjelpe andre!

De siste årene har jeg lært at jeg ikke skal tenke at jeg BØR (BURDE) gjøre noe. Det finnes bare MÅ og KAN aktiviteter, ikke BØR. Jeg KAN gjøre det, men det er ikke noe at jeg BURDE gjøre det. Når noe BØR GJØRE dukker opp, sjekker jeg om det er MÅ eller KAN. Og KAN gir meg frihet til å gjøre det bare hvis jeg har lyst. Dermed er det lettere å svare NEI.

Men denne e-posten skal si JA. JA til livet!

Jeg tenker at gode brevvenner finner fine ting som den andre brevvennen kan kose seg med? Jeg har nemlig funnet mye fint jeg liker i det siste. Si gjerne fra hvis du liker noe av dette, da.

Nå er det bare noen få ganger igjen med Liv Gulbrandsens "Hold kjeft, det er Ibsen". En fantastisk forestilling. Her er videoen hvor søster og mamma forklarer bedre enn meg hvorfor du skal komme deg på Nationaltheatret. Fredag 16. desember, lørdag 17. desember og så to forestillinger 7. januar. JEG VILLE FÅTT DET MED MEG.

Lois Ellyn Ballet Studio on Instagram: "Back by popular demand ❤️🦄🦖 Please support your local ballet company by attending a Nutcracker performance in your town! Nouveau Chamber Ballet with Artistic Director, Sheree King, with Lois Ellyn Ballet Studio present Act II of “THE NUTCRACKER” on Saturday, December 17th at 2:00 pm at Fullerton College Campus Theater. A one-hour performance specially made for children of all ages. Celebrate the season with the Sugar Plum Fairy and the Kingdom of Sweets. Reserved Seating $15 - $25. Featuring Guest Artists Tara Ghassemieh and Vitor Luiz For Tickets: (714) 526-3862 or nouveauchamberballet.com Continue the magic at the Sugar Plum Party immediately following the performance for treats, a photo with the cast and much more! $10/ child (Parent or guardian must be present) . . . #halloweenballet #halloween #halloweencostume #halloweencostumes #fall #trex #trexcostume #funny #viral #fyp #unicorn #ballet #dance #pointeshoes #ballerina #balletclass #nutcracker"

Lois Ellyn Ballet Studio shared a post on Instagram: "Back by popular demand ❤️🦄🦖 Please support your local ballet company by attending a Nutcracker performance in your town! Nouveau Chamber Ballet with Artistic Director, Sheree King, with Lois Ellyn Ballet Studio present Act II of “THE NUTCRACKER” on Saturday, December 17th at 2:00 pm at Fullerton College Campus Theater. A one-hour performance specially made for children of all ages. Celebrate the season with the Sugar Plum Fairy and the Kingdom of Sweets. Reserved Seating $15 - $25. Featuring Guest Artists Tara Ghassemieh and Vitor Luiz For Tickets: (714) 526-3862 or nouveauchamberballet.com Continue the magic at the Sugar Plum Party immediately following the performance for treats, a photo with the cast and much more! $10/ child (Parent or guardian must be present) . . . #halloweenballet #halloween #halloweencostume #halloweencostumes #fall #trex #trexcostume #funny #viral #fyp #unicorn #ballet #dance #pointeshoes #ballerina #balletclass #nutcracker". Follow their account to see 115 posts.

Jeg elsker Internett. Etter at jeg kjøpte meg et oppblåsbart enhjørningskostyme til Halloween, er livet blitt ganske mange prosent bedre. Så derfor er det flere som foreslår at jeg skal gjøre dette. Det er MANGE grunner til at jeg ikke kan danse som dette. Men noen på internett kan. Ah.

Apropos dans delte min ektemann denne med meg. Jeg elsker virkelig internett.

Jeg er blitt skrullete opptatt av pinner i det siste. Her er en artikkel om en tømmerstokk som ER VELDIG GAMMEL. Fascinerende.

Anne Gunn gjorde meg oppmerksom på språkblandingen i denne jurybegrunnelsen for hvorfor Jenny Skavlan er den mektigste i Mote-Norge:

Helt siden hun danset pizzadans på TV i 2007 har Jenny Skavlan vært et household name. Å være fra en ekstremt connectet familia har ikke akkurat vært et aber, men hard jobbing og pushing av tidsriktige og bra verdier er det som har gitt Jenny Skavlan den posisjonen hun har i dag.

Tante Anne Sigrid delte denne verdensrekorden. Den har alt jeg elsker. Musikk, ekstrem nerding og totalt tøyseri.

Jeg er typen som slår opp på ssb.no/navn på fest (senest forrige uke). Navnene på denne barneflokken slutter aldri å fascinere meg. Noah-Nathaniel (10), Milian-Mattheus (9), Adriel-Amadeus (7 1/2), Lone-Leandra Miracle (6 1/2), Eliana-Esthelle (5), Melion-Marchelius (3 1/2), Neah-Noelle (2 ½) og Melvin-Makarios (1).

Depths of Wikipedia som finner morsomme og rare ting på Wikipedia er en evig kilde til inspirasjon. Bare sånne rare ting som terninger fra 1–144. <3

Mer sånt og mindre krig og pandemi. Det er alt jeg ønsker meg i 2023.

Kooz og klemz

PS. Nå vet du hva jeg liker, kjære brevvenn. Bare å sende noe tilbake. Jeg tror det skal være mulig å svare på denne e-posten? Men noen sier også at det er vanskelig. Jeg har fått svar både på Messenger, Instagram, Linkedin og SMS, så åpenbart er noe på ferde.