Pinner, sa du?

Snart FINNES boken!

Kjære brevvenner!

Jeg har krevet en bok om pinner. Nå kan du forhåndsbestille den med signatur på Ark. Jeg håper du vil gjøre det, for det betyr veldig mye for meg at noen vil lese denne gærne lille boken min.

Så dette brevet er reklame. Fordi jeg har skrevet en bok, jeg har kost meg så utrolig mye underveis, tenk at jeg har fått lage en bok om PINNER!

Tenk at jeg fikk med meg stjerneillustratør Victoria Sandøy til å gjøre den så pen at jeg har grått?!?

Ideen startet nedi noen glass rødvin, da vi snakket om hvilke temaer man bør ha barnebøker om. Verdensrommet! Livet under vann! Dinosaurer!

Og jeg bare: “Pinner. Alle barn elsker pinner.”

Så lo vi og tøyset: Haha, et kapittel med kjente pinner gjennom tidene! Pinnedyr! Finnes det pinner i verdensrommet?

Vi lo. Og så husket redaktøren min dette dagen etter, og sa at denne boken skulle han ha.

Nå har du fått den, Nicolai, selv om du dro til de store surfebølgene (huh, det hørtes mer ut som en eufemisme for død enn jeg mente. Han dro til Sør-Amerika! Ingen krise.)

Jeg har snakket med massevis av eksperter. Jeg har spurt Petrine om hunder kan vokse opp uten pinner. Jeg har spurt Kathinka om det finnes pinner i verdensrommet. Jeg har spurt brannvesenet om de også liker å stikke pinner i bålet. Jeg har spurt barn om hva som er så bra med pinner. Jeg har snakket med kloke psykologer.

For egentlig handler boken om dette:

Hvorfor elsker barn pinner så mye?

Og hva er det som skjer med oss voksne som gjør at vi glemmer å dra pinner raskt gjennom luften for å få den gode lyden, å trylle bort vennene våre, å bygge dyr og lage kunst og slå hardt mot lyktestolper?

Å kjøpe bok på forhåndssalg som dette er en av de beste måtene du kan støtte oss på.

Okei, da har du fått reklamen din.

Takk, og håper du har en hyggelig pinnerik kveld.

Kooz og klemz fra Krizztin