• Brevvenner
  • Posts
  • Snø på løv, bæsj på sko, død på Oslo S

Snø på løv, bæsj på sko, død på Oslo S

Tre av hver

3 ljud jag inte gillar

Kjøkkenviften

“Mammaaaaaaaaaa”

Høy basslyd

3 ljud jag gillar

Snø på tørt løv

Å være under vann

Våren av Vivaldi

3 jobb jag inte vill ha

Badevakt i badebasseng. Bare passe på at alle gjør riktig hele tiden, stadige strømmer av folk som bare gjør jobben min slitsom.

Kontormedarbeider på lavt nivå. Jeg liker ordning och reda, men hvis jeg satt dag ut og dag inn og bare skulle kontrollere skjemaer og selv bli kontrollert, ville jeg blitt fullstendig sprø.

Utreder. Jeg er utålmodig og vil gjerne komme i gang. Jeg ville fungert dårlig i jobber som krever at man tenker nøye gjennom saken og vurderer absolutt alle utfall før man gjør noe.

3 jobb jag kan tänka mig

(Først tenkte jeg på ting som ligger ganske nær det jeg gjør i dag, som manusforfatter, programleder og komiker, men så tenkte jeg at livet er jo større enn det.)

Interaksjonsdesigner. Jeg liker å lage løsninger som funker. Jeg kunne godt tenke meg å jobbe i større team med å få flyplasser, busser og nettsider til å bare FUNKE. Mulig jeg ville vært sjef, sånn at jeg kunne bare fått høre på interaksjonsdesignerne og si “Det høres lurt ut, her er pengene til det.”

Dommer. Jeg liker veldig godt å gi råd, jeg liker å få vite hva saken er og belyse den fra mange kanter. Jeg tror også en god dommer kan hjelpe folk. Som småbarnsmor er jeg dommer stadig vekk, så det passer jo ganske godt.

Begravelsesagent. Jeg elsker å snakke om livet og døden (jeg har vært nekrologansvarlig, det passet meg glitrende), og jeg ville elsket alle de mellommenneskelige tingene ved et begravelsesbyrå. Seremoniene, samtalene, men kanskje ikke så god på det mer fysiske. Jeg blir veldig preget av det. Så kanskje jeg heller skulle vært prest? Det tror jeg også jeg hadde likt.

3 saker jag inte äter

Blekksprut

Kjøttpålegg

Lakris

3 saker jag gärna äter

Sjokolade

Taco

Ferske rundstykker med ost og egg

3 saker som jag aldrig gjort

Hoppet i fallskjerm

Slått opp med noen

Blitt slått opp med

3 saker jag gjort idag

Lest ut “Døden på Oslo S”

Skrevet skjønnlitterært som i en transe i flere timer

Vasket hundebæsj av en sko

3 saker jag planerar i vår

Feire egen og andres bursdag

Så nye markblomster utenfor vinduet

Sitte utendørs og lese

3 saker jag önskar att jag var bra på

Danse

Glemme tiden når jeg leker med barna

Trylle

Denne listen er lånt av Underbara Clara. Hører gjerne fra deg hvis du vil svare på noen av spørsmålene!

Kooz og klemz fra Krizztin