Stor tiaraoverraskelse

hurra

Denne uken GISPET jeg høylydt. For jeg så et bilde. Og jeg ble så glad.

Det har vært statsbesøk fra Sør-Korea til Storbritannia, og i hodet mitt kom det opp som et neonskilt:

STRATHMORE ROSE.

Det sier altså noe om hvor hardt inne jeg er i denne fandommen!

Men å være tiara-titter gjør sånne ting med deg. At du vet at denne tiaraen ikke har vært brukt på nesten 100 år. At du har ventet på en kongelig brud eller noen som skal bruke den. At du har sett prinsesse Catherine bruke de samme greiene igjen og igjen, og du synes det er fint, for det hinter om Diana og alt, men så tar hun frem dronningmorens nydelige blomstertiara (som altså kalles Strathmore rose), og den er så PEN. Og det er så FINT. Det er noe spesielt når de graver i hvelvene og finner frem skikkelige overraskelser.

Og for et øyeblikk glemmer du verdens ondskap, følelsen av maktesløshet, ørkesløsheten i hverdagen og alt annet.

For det finnes bare diamanter, satt pent sammen og satt over en vakker kjole.

Og noen kvelder er det nettopp det som trengs.

Stor kooz og klemz.

PS. Dronning Camilla hadde også en (for henne) ny tiara. Jeg synes den tiaraen er ganske schtøgg, men Camilla fikk den faktisk til å ikke se så verst ut. Flere bilder og historie her: