Vi må snakke om de dorullnissene

Nå er de gratis!

Hei, brevvenn!

La meg starte med det viktigste: Jeg har fulgt veien til disse dorullnissene, og nå er de altså gratis. Hallo! Jeg ville ha tatt dem hvis det ikke var for. Vel. Mange ting. Men kan ikke noen vær så snill å ta dem?

Punkt 2 jeg tenkte å skrive om, er at jeg har hatt en virkelig innholdsrik uke. Nå kommer det rett og slett en haug bilder og en haug tekst. Det er som blogging i gamle dager! Hold ut.

Forrige lørdag var det pinnefestival, og det var altså så vanvittig moro med over 100 besøkende??? Her er det “En pinne for landet”. Den neste generasjonen afterski-ere kommer til å være helt RÅ.

Søndag kveld sjokkerte jeg meg selv og alle jeg kjenner, ved å gå fra Sognsvann til Ullevålseter – og tilbake. Jeg har endelig kjøpt meg store nok skisko, og så tenkte jeg at de må jeg jo bruke. Jeg glemte å smøre skiene, og jeg visste ikke at de skrur av lysløypene kl. 22, men jeg overlevde. Og nå er jeg helt sånn … Tenk at jeg er snart 37 år og fortsatt kan bli et nytt menneske! Jeg kan bli et menneske som går på ski!

Mandag prøvde jeg å sykle. Det gikk ikke særlig bra.

Tirsdag ble jeg tatt bilder av og stresset for det, men jeg ble også drukket inn på jobb, og det var utrolig stas. Rett derfra til aking i parken.

Onsdag reiste jeg til Nordreisa på jobb. Jeg liker å reise, og hvertfall steder man ikke har vært før, langt, langt nord i Norge. Det var helt vidunderlig. Men jeg var glad flyet lettet (det var så vidt den bussen med vinger fikk landet).

Så litt intens kosing med familien på hjemmebane, før jeg dro til Norsk skogmuseum for å holde pinneforedrag. Hadde med meg eldstemann på en slags mini-interrail og besøkte slekt på Elverum i samme slengen. Det var fint, men intenst. Men ganske digg at vi kunne lande i sofaen lørdag kveld med Bislett-kebab og Kongen befaler.

I dag har vært en daffedag, som ble en litt aktiv dag. For jeg gikk en tur ut på en visning (tror ikke det blir den leiligheten), gikk innom brukthandelen ved Månefisken og falt helt i staver over noen store kunsttrykk som hang der. Jeg kjøper stort sett kunst på impuls. Funker best. Så jeg fikk med meg dette vidunderlige bildet i 50×70 (det er stort å bære hjem!)

Du kan se flere av bildene her: https://dyreneioslo.no/

Det ble faktisk også en liten skitur med yngstemann. Vi gikk ikke langt, laget en snøfamilie og gikk hjem.

Jeg liker når det skjer mye. Hvertfall når de tingene er ganske fine og skjer etter hverandre.

Neste uke blir travel. Men jeg tror den blir overlevelig, den også.

God uke, da du. Håper din blir fin.

Kooz og klemz fra Krizztin